8 februari 2015

Dags för en jävla cykel!

"Bättre sent än aldrig, men jag behöver en cykel. Lite sent möjligen med tanke på att sommaren har passerat men med tanke på vilken sträcka man kör med bilen varje dag till jobbet och tillbaka så borde man börja cykla istället. "
Så här lät det i höstas innan snön började falla, med hänsyn till att snön är på väg bort så kanske det är dags att börja titta på en begagnad cykel som transportmedel. Helt för att kapa kostnader vad gäller drivmedel.
Hur tar ni er till jobbet?

I övrigt så tuffar börsen på och vi väntar med spänning på rapporten från FOE samt Bonheur som förhoppningsvis bibehåller samma utdelningsnivåer. Ligger hyfsat tungt i just Bonheur.

Gratis är oftast gott varav man blev lite överraskad när willys gav bort 50 kr att handla för i samband med att man tecknade sig för Ztory gratis i 60 dagar. Här gäller det dock att man avsluta tjänsten innan tiden går ut så att man inte blir debiterad 99 kronor.
Osäker på om det fortfarande gäller men här är erbjudandet på Willys sida








7 kommentarer:

  1. Cykel! (men i snöblasket har det blivit bilen några gånger, men berätta det inte för någon!)

    SvaraRadera
  2. Jag går - ca 20 minuter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå, är uteslutet för min del, har mer än 1 mil till jobbet.

      Mvh

      Radera
  3. Jag väntar ivrigt på att all is ska smälta så jag kan ta fram cykeln igen. Nu blir det mest promenerande men cykeln kommer kunna ersätta bilen på flera av mina vardagliga sträckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad har du för cykel? En gammal hederlig cykel eller kanske någon racer?

      Mvh

      Radera
  4. Såg din kommentar på min blogg förut angående cykling. Själv cyklade jag länge och väl 2 mil till jobbet och 2 mil hem. Det går bra. Det blir lite segt i motvind dock. Om det snöade för mycket var jag tvungen att ta bilen. Tycker du gör helt rätt i att satsa på en cykel, det skänker så mycket glädje. Fetare plånbok och bättre hälsa tackar man inte nej till.

    SvaraRadera