6 mars 2014

Renovering fortgå!

Renovering av lägenheten fortgå och i rådande stund är det mesta gjort förutom Köket vilket kommer bli den stora utgiftsposten. Värdeökningen kommer dock att göra det värt att lägga ner en hyfsad summa på en rejält kök. Kommer att värdera om lägenheten för att på så sätt sänka belåningsgraden hos banken.

I vårt fall rör det sig inte om några miljoner utan endast om några hundratusen vilket är mycket gynnsamt.
Vad gäller kostnader just nu så läggs det några tusenlappar i månaden på antingen renoverings material alternativt möbler och annat som behövs.

I övrigt så blev det fortsatt köp i RATOS B under veckan då kursen sjönk ytterligare.

Mvh

2 kommentarer:

  1. Gott att höra att det fortlöper som det ska! Jag själv står inför samma situation. Ska snart iväg och kolla ut tapeter! Gör du arbetet själv? Jag ska testa att tapetsera för första gången... Kan bli spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och tjejen gör det mesta själv med hjälp av föräldrar. Går långsammare men ger betydligt mer pengar kvar i plånboken.
      Nåt jag måste lära mig är att bredspackla.
      Lycka till med renoveringen!

      Radera