19 mars 2014

Fortsatt minskande av utgifter inför Snålmånad

Ibland ska man har fördelen för att man studerar samtidigt som man jobbar.
Satt tidigare på ett bredband från comhem för 399 kronor som blir en hel del pengar varje år. I samband med att min bindningstid går ut den 1 April så fick jag idag igenom en sänkning av avgiften från 399 kronor till 199 kronor per månad som en del av det erbjudandet som existerar för studenter med mecenat kort.

I praktiken ger det mig en kostnad på 2388 kr/år jämfört med tidigare på 4788 kr/år. Ger mig någon % bättre sparande varje månad!

Vi blir fler och fler som har gett oss in i utmaningen för April månad. Att genomföra snålmånad. http://kanjagblirik.blogspot.se/2014/03/regler-snalmanad-april-manad-antar-du.html
Ska bli mycket intressant att ta del av allas rapporter längs vägen.

Lönespecifikationen har inkommit och det är dags att spika budgeten för April och målsättningarna med Snålmånaden!

Mvh

4 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att följa utmaningen!
    Och kanske hänger jag på med en egen variant.
    Som du skrivit - utmana/tävla mot sig själv!

    Sv: Ja, balansen och medvetna val är viktigt, det tror jag med! Själv kör jag inte snålmånad utan snålår. Efter ett eller två år tror jag att jag kommer behöva gå upp något i konsumtion

    men då kommer jag vara skuldfri tack vare att
    sparsam ett tag.

    SvaraRadera
  2. För min del är snålmånaden nån form utav uppvaknande och test för att se vad som är rimligt att leva på samtidigt som jag och min sambo kan bli mer medvetna om vår ekonomi.

    Förhoppningsvis står vi bägge i slutet av månaden med en betydligt större summa kvar på kontot som vi kan spara och tänker att "oj då har vi så mycket pengar kvar, tänk då om vi lever så här resten av året, hur mycket pengar vi då kan har sparat"

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Hej och tack för en bra blogg!

    Är också student och har ComHems bredband för 199 kr/mån. Fick dock ett brev för någon dag sedan där de skrev att avgiften skulle höjas till 299 kr/mån med början i Maj... inte lika attraktivt längre om man jämför med andra leverantörer men ska ringa dem och höra om det stämmer...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tackar så mycket! Hoppas du fortsätter läsa framöver.

    Har hört talas om det men det sades inget om det på kundtjänst. Fick det till 199 kr. Vi få se.

    Mvh

    SvaraRadera