24 mars 2014

Budget för April snålmånad!

Uppdatering inför Snålmånad! Varje redovisning med anknytning till Snålmånaden kommer att ske här samt på Finanskvinnans Formulär. Formuläret är till för alla som vill fylla i!

Ja då börjar det bli dags för Snålmånad enligt konstens alla regler. En månad som till fasta kostnader inte skiljer sig så nämnvärt från förra. Min lön för månaden kommer att hamna på 21700 efter skatt vilket i sig är över förväntan då jag har runt 23 k i grundlön.

Upplägget för månaden är att försöka vara sparsam men samtidigt realist och inse att vissa saker måste man köpa. Att enbart leva på nudlar och vatten är jag inte intresserad av.
Jag tror dock att men hjälp av planering och storkok går att få till billiga Matlådor.




Kommer att redovisa enligt principen i Inlägget Regler för Snålmånad



Vad gäller posten Billån så är räntan 283 kronor och resterande amortering, då det är svårt att värderar samt att många bilar tappar i värde till skillnad mot t.ex.boende så har jag valt att lägga hela beloppet som en kostnad.
Budgeten säger att jag kommer få en Sparkvot på 56%, jag tänker ta mig fan komma upp till minst 65%!


Lycka till med er Snålmånad!

Mvh

5 kommentarer:

  1. Vilka datum gäller? Från idag till 25e eller 1a till 1a maj?
    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mindre relevant då det är tidsintervallet som är det viktiga. Dessutom så finns det individer som få lön på andra datum än den 25e. Jag kommer köra Lön till Lön alltså 25 till den 24, vet att andra kör 1-30 april.

      Mvh

      Radera
  2. Det ser ut som en tuff månad. Men jag önskar dig all lycka! Särskilt tufft tycker jag det ser ut med matbudgeten för din del. Jag vet inte hur jag själv lyckas, men jag tror jag gör av med närmare 4-5000 kr per månad på bara mat per månad.. ;)

    Du får gärna återkomma i detalj under månaden med hur du klarar att hålla detta. Det blir intressant att följa och kan förhoppningsvis ge mig lite tips. För närvarande är din matbudget lika stor som min konsumtion av Latte under en månad.

    Good luck! ;)

    hälsar,

    Lattebubbla.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att matbudgeten är mycket realistiskt. Jag och tjejen lägger högst 2000 tillsammans, ibland 1500 så det ska jag kunna hålla. :)

      Tur att man har gratis kaffe på jobbet!

      Mvh

      Radera
  3. Som av en händelse...

    http://frivid42.com/2014/03/25/infor-snalmanad-april-hur-ser-det-ut-en-normalmanad/

    SvaraRadera