14 september 2013

Studier, att kombinera heltidsstudier med jobb!

Som jag tidigare skrev så försöker jag kombinera studier med ett heltidsjobb, i skrivande stund går det helt ok även om tiden inte alltid räcker till.

De ämnen som just nu står på agendan är Externredovisning respektive en Ledarskapskurs.
Känner just nu att det är ganska mycket, som mest har med inlämingar att göra, dvs 1 inlämning i veckan.

Då det hela precis dragit igång så känner jag att det faktiskt inte går att klaga, bara att bita ihop. Tror att om jag lyckas hålla på hela vägen dvs 3 år så kan det nog bli en boost för en framtida karriär men även ur ett personligt plan, då jag idag inte alls siktar på att byta spår i arbetslivet. Trivs med det jag gör!


Om jag bara lyckas det första halvåret, spikar tentorna så är nog det största hindret passerat!



2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, det är väldigt ambitiöst att arbeta heltid och samtidigt plugga. Minns själv den där känslan av man aldrig riktigt är ledig. Det går ju alltid att plugga lite till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker iallafall, ambitionsnivån är på topp sen får vi se hur resultat blir! Tänk om man hade fått ta CSN lån dessutom, då hade det varit riktigt värt det.

      Radera